Sla navigatie over
Sunnycars
Sunnycars

Hoe je een
brand design programmeert en onderhoudt

Sunny Cars is een van de snelst groeiende autoverhuurbedrijven ter wereld; de online broker is inmiddels actief in meer dan 120 landen. Het geheim van dit succes? Een écht all-inclusive verhuurservice. Zónder het gedoe dat zo veel zakelijke reizigers en vakantiegangers ervaren als ze ergens op een vliegveld, in een stad, haven of op een station een auto huren.

Herkenbaar?

Die deal die te goed leek om waar te zijn, blijkt inderdaad een stuk duurder doordat er nog allerlei verzekeringen bij komen. Niet bij Sunny Cars. Daar geldt: wat je huurt, is wat je krijgt. En mocht je toch ergens tegenaan lopen, dan kun je 24/7 rekenen op directe en ondersteuning van echte experts.

Een voorsprong houden

Sunny Cars koestert verandering als strategie. Als online bemiddelaar plukt het bedrijf de vruchten van nieuwe technologieën die overal de kop opsteken. Dit zorgt voor permanente doorontwikkeling en continue verbetering van de dienstverlening. Waardoor Sunny Cars de concurrentie voor blijft.

Sunny Cars haalt het beste uit de kracht van design. Een multidisciplinair New Story team is continu op zoek naar elke kans, hoe klein ook, om de klantreis te verbeteren. Niet alleen voor wie een auto huurt, maar ook voor businesspartners. Want omdat Sunny Cars zelf geen auto’s in bezit heeft, hangt alles af van de dienstverlening op het moment van de waarheid, aan de balie. Daarom doet Sunny Cars er alles aan om ook het leven van hun partners makkelijker te maken.

Als online speler hangt bij Sunny Cars alles af van het aldoor groeiende platform. Dat net als elk platform diverse geïntegreerde oplossingen bevat die communiceren met andere geïntegreerde oplossingen. Die op hun beurt allemaal ook doorlopend van updates worden worden voorzien. Zo dwingen deze oplossingen elkaar om door te ontwikkelen. Ons front-end design is geheel toegerust op onvoorspelbare verandering. Het past zich als het ware vanzelf aan.

Ontwerp nooit zonder ritme

Typografie, regelafstand, kleurgebruik, witruimtes - ze hebben allemaal houvast nodig, ofwel ritmes. Een design dat op componenten is gebaseerd, borgt die ritmes en bereidt je voor op groei. In elke component die wij programmeren, is intelligentie ingebouwd die ervoor zorgt dat het zich aanpast aan de ‘moeder’-componenten om zich heen. Zo verzekeren we dat de uitstraling consistent én aantrekkelijk blijft – ongeacht hoe snel het platform groeit.

Op componenten gebaseerd front-end design

Wij bewegen ons in een alsmaar veranderende omgeving. Dit betekent dat we onze oplossingen moeten onderhouden en verbeteren, elke dag weer. Dit geldt voor de backend- én de frontend-code. Frontend gaat over het design – dat wat je op het scherm ziet. Het vraagt om een robuuste aanpak. Alles wat we toevoegen aan het merkdesign – of eraan veranderen – werkt door in het hele platform. Als we daar niet goed mee omgaan, dan lopen zomaar complete communicatie flows spaak, met alle nadelige gevolgen voor de merkbeleving..

De waarde van groei

Elk design moet klaar zijn voor veranderingen. Dan voorkom je dat je een design om de haverklap compleet moet vernieuwen. Nog belangrijker: op deze manier bouw je continu waarde op voor je platform – én je merk.

Meer weten?

Neem contact op met Bart van der Biezen:
bart@newstory.nl
+31 71 364 11 11