Vijf kan ook

3 blogs in één minuut met de AI Inbound Sprint

Open-AI maakt een stormachtige ontwikkeling door. Eén daarvan is het genereren van geautomatiseerde content. Om bijvoorbeeld een blog te genereren, wordt in minder dan een minuut een veelheid aan bronnen gescand en omgezet in verrassend goed geschreven en onderbouwde content. Ze zijn misschien niet ready-to-go maar wel fingerprinted en dus altijd uniek. Met deze technologie wordt de creatie van branded content schaalbaar en betaalbaar. Dit biedt merk en marketeer  slagkracht om met content marketing te starten.

AI inbound sprint cycle

Geen nice maar need-to-have

Je hebt eigenlijk geen keuze, je zult er mee aan de slag moeten. Want doe jij het niet, dan doet je concurrent het wel en verdwijn je steeds verder uit beeld in de zoekresultaten. De vraag werpt zich op: hoe ga ik er mee aan de slag? Los van een ethische dilemma's, zijn er ook praktische problemen die zich direct en misschien wel op termijn voordoen. Lees daarvoor het blog: Pas op voor een tsunami van content.

Uitdaging

De democratisering van AI betekent dat de techniek voor iedereen betaalbaar beschikbaar is gemaakt. Dus ook de lokale groenteboer kan met weinig inspanning, geweldige content creëren over lokaal geteelde Bimi® Broccoli. Iedereen gaat nu met goed geschreven content aan de slag om het hart van de doelgroep te veroveren. Hoe maak je nu nog het onderscheid? Door gevonden te worden!

Oplossing

Plat gezegd is de hoeveelheid goede content belangrijk. Nog bepalender is de strategie die er achter ligt. Een strategie die jouw businessplannen en -doelstellingen vertaalt naar een SEO strategie die je doorlopend monitort en optimaliseert. Want dat is iets dat de groenteboer niet kan: heel gericht content ontwikkelen - met de juiste zoekwoorden - voor specifieke doelgroepen en specifieke behoeftes. 

Uitvoering

Als merk wil je alle aandacht bewaren voor je core-business. Het is daarom van belang dat je de aandacht voor je AI-content marketing heel efficiënt organiseert. New Story heeft het proces dusdaning verfijnd, dat je met minimale inspanning structureel strategisch gepositioneerde content ontwikkelt, publiceert en optimaliseert. Het bovenstaande schema geeft weer hoe een AI Inbound Sprint werkt.

1. Sprint Prep

Eenmalig richten we de structuur in die we nodig hebben om samen structureel content te ontwikkelen, deze te monitoren en te optimaliseren. Zo moet je als klant worden aangesloten op JIRA, ons systeem dat overhead voorkomt, waar je  projecten in opzet en de voortgang bewaakt. Daarnaast zullen we in deze fase Google Analytics en conversie-tracking installeren.

2. Story Planning

We creëren een omgeving waar we een backlog van stories onderhouden. Deze wordt gevuld aan de hand van een periodieke (bijvoorbeeld maandelijkse) redactievergadering. We loggen de onderwerpen (blogs), voorzien van doelgroepen en zoekwoorden. Dit maakt een agile aanpak mogelijk waarbij merk en bureau het werk kunnen oppakken wanneer het 't beste in een ieders agenda past. 

3. Inbound Monthly Sprint

Afhankelijk van de hoeveelheid blogs die we afspreken, werken we in New Story in korte sprints waarin we expertises verenigen die met focus content ontwikkelen, te optimaliseren en te plaatsen. 

→ New Story levert een x-aantal onbewerkte blogs aan bij de klant.
→ Klant maakt keuzes en voert inhoudelijke verbetering door. 
→ New Story integreert zoekwoorden, crosslinks en visuals, en plaatst ze online.
→ Socials beheren en promoten is optioneel.

4. Evaluatie Sprints

Per kwartaal lopen we resultaten en het proces door. Wat gaat goed, wat kan beter - daar willen we structureel zicht op houden.

Kosten

Je neemt de service tegen een vaste maandelijkse fee af. Na drie maanden is deze maandelijks opzegbaar. Verwacht veel geoptimaliseerde content voor lage kosten, zeker als je het afspiegelt met de investering die het vergt als je zelf alle niet geoptimaliseerde content moet schrijven. De kosten zijn altijd maatwerk. Ter illustratie een drietal richtinggevende voorbeelden:

Maandelijks

  • 4 blogs | € 1.800
  • 8 blogs | € 3.400
  • 16 blogs | € 6.500

Componenten
Redactionele brainstorm, keyword analyse, AI-content generatie, SEO optimalisatie, content-optimalisatie, Google proofing, visualisatie en maandelijkse tech fee (Jasper.ai / Writer.com). Voor alle voorbeelden geldt dat er een eenmalige content-structuur moet worden ingericht: Google Analytics, Conversion Tracking en aanmaak  Jira projectbord. Kosten daarvoor bedragen € 840,-.

Aan de slag

Neem contact op met Koen van der Poel, eindverantwoordelijk voor de AI Inbound Sprint. Als je wilt, kan je natuurlijk ook contact opnemen met je reguliere contactpersoon bij New Story. 

Dig deeper?
Please reach out to: