Digital Strategy

Alles draait om de details

Een goede digitale strategie is van cruciaal belang om te kunnen concurreren in het digitale landschap van vandaag. Met zoveel kanalen en technologieën is het essentieel om een duidelijk plan te hebben om je doelgroep te bereiken en te betrekken. Hoe creëer je een winnende digitale strategie die rekening houdt met alle details die het succes bepalen?

Futuristisch beeld van een stad 's nachts met een aantal matrixachtige digitale getallen

Jouw digitale strategie definiëren

Een digitale strategie is een plan dat beschrijft hoe je kanalen en technologieën gebruikt om je bedrijfsdoelen te bereiken. Om een goede digitale strategie te ontwikkelen, wil je begrijpen wie je doelgroep is, hoe ze online communiceert, welke kanalen ze gebruikt en wat jouw bedrijfsdoelen zijn. Jouw digitale strategie behoort alle aspecten van je digitale ecosysteem te omvatten, zoals je website, sociale media, e-mailmarketing en andere digitale kanalen die je inzet. Met de juiste digitale strategie zorg je ervoor dat al je inspanningen op één lijn liggen en naar een gemeenschappelijk doel toewerken. Zo haal je het meeste uit je investering en word je succesvol in de digitale wereld.

Waarom samenwerken

Bij digitale strategie is samenwerken voorwaardelijk om succesvol te zijn. Je bent afhankelijk van de kennis en input van interne experts, zoals merkontwerpers, contentspecialisten, ontwikkelaars en online marketers. Je moet ook schakelen met belanghebbenden aan klantzijde, zoals product owners, HR, marketing, sales en klantenservice. Door met al deze stakeholders samen te werken, krijg je een dieper begrip van het bedrijf, van de markt, (technologische) trends, doelgroepen, en de doelen. En zal je in staat zijn een digitale strategie te ontwikkelen die aansluit bij de algemene bedrijfsdoelstellingen en scherper aan de wind gaan varen.

Als voorbeeld: de CTO helpt je bij de technische haalbaarheid van ideeën, terwijl de marketeers je meer inzicht in de doelgroep geven ten aanzien van de messaging die bij hen past. De product owner vertelt je over de prioriteiten in de doorontwikkeling van het platform, terwijl HR je voedt met begrip van de bedrijfscultuur en de waarden. Al deze verschillende invalshoeken dragen bij aan een gestroomlijnde digitale strategie.

Succes dankzij data

Een goede digitale strategie is er op gericht om prestaties te verbeteren en digitale ervaringen te creëren die passen bij jouw merkwaarden. Je wilt onderbuikgevoel plaatsmaakt voor meetbaar inzicht en weten in hoeverre je succesvol bent bij de verschillende digitale kanalen. Bij New Story combineren we fingerspitzengefühl met de analyse van data en zien wat werkt en wat niet. We worden gevoed door informatie uit het hele digitale landschap: van website, e-commerce platform en marketing automatisering, tot CRM, social media dashboards en Google Data Studio. Ze geven inzicht in jouw digitale prestaties en leggen verbeterpunten aan de oppervlakte. Op basis van hiervan maken we weloverwogen keuzes die je bedrijf en merk verder brengen.

Kleine stapjes en veel experimenteren

Het digitale landschap verandert continu. Om succesvol te blijven, is het belangrijk om op de veranderingen te reageren waarvan je heel vaak niet kunt voorspellen uit welke hoek ze gaan komen. We werken daarom niet met één vast plan, maar passen ons steeds aan. Uit ervaring weten we dat de optelsom van kleine aanpassingen en verbeteringen samen het grootste effect heeft. We houden de nieuwste trends in de gaten en testen nieuwe oplossingen voordat we ze in jouw digitale strategie verwerken. Ons doel is om jouw bedrijf verantwoord en duurzaam te laten groeien. Wil je meer weten over hoe we groei realiseren? Kijk dan naar onze diensten op het gebied van Online Marketing.

Meer leren?

Er is nog zoveel meer te ontdekken over digitale strategie. Laten we afspreken en samen kijken hoe we jouw organisatie  strategisch en praktisch verder kunnen helpen.

Meer weten?
Neem contact op met: