Bereik je doelgroep en verhoog je ROI

Social Advertising

Wil jij ook graag je doelgroep bereiken en je bedrijf laten groeien via Social Advertising? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij New Story zijn we gespecialiseerd in het opzetten en optimaliseren van effectieve en impactvolle campagnes voor Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en TikTok.

overzicht social media apps op mobiele telefoon

Waarom Social Advertising?

Met Social Advertising kun je jouw bedrijf en producten onder de aandacht brengen bij een specifieke doelgroep. Het voordeel van adverteren op sociale media is dat je gericht kunt targeten op bijvoorbeeld leeftijd, locatie, interesses en gedrag. Hierdoor is de kans groter dat jouw advertentie op social media de juiste personen bereikt en je een hogere ROI (return on investment) behaalt.

Verschillende platformen, verschillende mogelijkheden

Over het algemeen zien wij in onze data dat Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en TikTok de meest effectieve kanalen zijn voor social advertising. Daarnaast zijn er onnoemelijk veel social media waar je doorgaans allemaal kunt adverteren. In dat opzicht zijn we bij New Story altijd nieuwsgierig naar nieuwe mogelijkheden, waarbij we het belangrijk vinden dat prestaties goed meetbaar en vergelijkbaar zijn. 

Facebook advertenties: nog steeds krachtig
Ja, het platform staat onder druk, maar wereldwijd is Facebook is nog steeds het grootste sociale netwerk ter wereld met bijna 3 miljard actieve gebruikers. Met Facebook ads kun je jouw doelgroep bereiken op basis van verschillende criteria, zoals demografische gegevens, interesses en gedrag. Bovendien kun je gebruik maken van verschillende advertentieformaten waaronder afbeeldingen, video’s en carrousels en plaatsingen zoals stories en in-feed ads. Met name de stories winnen momenteel aan populariteit bij het opzetten van Facebook campagnes.
Adverteren op Instagram: maak indruk met visuele content
Instagram is een visueel platform waar gebruikers dagelijks worden geïnspireerd door mooie beelden en video's. Door het inzetten op Instagram ads kun je jouw doelgroep bereiken op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag. Bovendien kun je gebruik maken van verschillende advertentieformaten en plaatsingen, zoals afbeeldingen, Reels en Stories. met de juiste mix en visuele content kun je sterk converterende Instagram campagnes opzetten.
Pinterest advertenties: bereik actieve shoppers
Pinterest is een visual content platform dat vooral wordt gebruikt door mensen die op zoek zijn naar inspiratie en ideeën. Met Pinterest ads kun je jouw doelgroep bereiken op basis van interesses en zoekwoorden. Het biedt de mogelijkheid om te adverteren via Promoted Pins en Promoted Video’s.
Adverteren op LinkedIn: voor zakelijke professionals
LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk ter wereld met meer dan 774 miljoen gebruikers. Met LinkedIn advertenties kun je zowel jouw B2B als B2C doelgroep bereiken op basis van functie, branche en bedrijfsgrootte. Bovendien kun je gebruik maken van verschillende advertentieformaten, zoals in-feed advertenties. Zoek je talent, dan zijn gesponsorde vacatures zeker het proberen waard.
TikTok advertenties: slaat de klok
TikTok is misschien wel het meest besproken platform van het moment dat vooral wordt gebruikt door jongeren en millennials. Met TikTok ads kun je jouw doelgroep bereiken op basis van leeftijd, locatie en interesses. Als je een TikTok campagne wilt opzetten, kun je o.a. gebruik maken van In-Feed Ads, Brand Takeover, en Branded Hashtag Challenges.

Hoe New Story de impact met social media advertenties vergroot 

Als je jouw bedrijf wilt laten groeien, kan het een uitdaging zijn om alle marketingactiviteiten zelf uit te voeren. Maar door social advertising uit te besteden, wil je wel zorgen dat je de impact maximaliseert. Hiervoor heb je meer nodig dan alleen kennis van de oplossingen die je inzet.

  • Strategie: die aansluit bij jouw bedrijfsdoelstellingen.
  • Doelgroepgerichte aanpak: die inspeelt op interesses en behoeften.
  • Consistent design: dat je merk herkenbaar maakt en je boodschap versterkt.
  • Duidelijke call-to-actions: die je doelgroep in beweging zet.
  • Efficiënte funnels: die gestroomlijnd  klanten eenvoudig converteren.
  • Monitoring en optimalisatie: die je helpen om doorlopend te verbeteren..

Dit verlangt een cross-functioneel topteam dat op elkaar is ingespeeld. Bij New Story hebben we alle expertises in huis om ervoor te zorgen dat jouw campagnes op sociale media beter converteren.

Social advertising: een betaalbare optie

Social Advertising is vaak betaalbaarder dan traditionele advertentiemogelijkheden zoals televisie en print. De kosten hangen af van verschillende factoren, zoals de doelgroep, het type advertentie en de biedstrategie. Bij New Story denken we graag met je mee om een passende advertentiestrategie te bepalen binnen jouw budget.

Meten van effectiviteit

Bij New Story geloven we in het meten van de effectiviteit van campagnes. Daarom maken we gebruik van verschillende metrics om te zien hoe de campagne op social media presteert en waar er mogelijkheden liggen voor verbetering. Denk hierbij aan metrics zoals click-through rates, conversieratio’s, en cost per click. Door deze metrics goed in de gaten te houden, optimaliseren we campagnes en verbeteren we de resultaten.

Rapportage social ads

Om jou inzicht te geven in de prestaties van advertentiecampagnes, delen we bij New Story maandelijks een rapportage. Hierin vind je alle belangrijke metrics en resultaten van de afgelopen periode. We bespreken deze resultaten graag met je via een video call, zodat we samen kunnen kijken naar optimalisatiemogelijkheden voor de komende periode.

Starten met Social Advertising

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Social Advertising en wil je jouw bedrijf laten groeien door middel van advertenties op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest of durf je het aan op TikTok? Neem dan contact op met Maryse Barnhoorn van New Story. Samen zorgen we voor effectieve en impactvolle social campagnes die jouw merk en business laten groeien.

Wat kunnen wij voor je doen?

Vul onderstaand formulier in wanneer je graag meer informatie wil of even contact wil met New Story.

Bedankt dat je contact met ons opneemt! We reageren zo snel mogelijk op je bericht, meestal binnen één werkdag. Mocht je niets van ons horen, stuur dan gerust een vriendelijke herinnering naar hello@newstory.nl.
Oeps! Er ging iets fout bij het verwerken van het formulier.

Zelf aan de slag met SEO?

Download onze gratis whitepaper. We leggen je uit hoe je in 7 eenvoudige stappen ijzersterke SEO teksten kunt schrijven die zorgen voor meer verkeer, leads en sales.

Bedankt! De whitepaper wordt naar je verstuurd.
Oeps! Er ging iets fout bij het verwerken van het formulier.

Meer weten?
Neem contact op met:

Ga naar het overzicht van onze marketing services