Een introductie

Search Ads (SEA)

Search Ads zijn op tekst gebaseerde advertenties die bovenaan de zoekresultaten van zoekmachines als Google (Google Ads) en Bing (Microsoft Ads) verschijnen. Wanneer iemand zoekt met zoekwoorden die verband houden met jouw product of dienst, verschijnt jouw advertentie. New Story helpt je met het inrichten van deze advertenties op specifieke zoekwoorden. Zo kom je in het vizier van potentiële klanten die actief op zoek zijn naar dat wat jij aanbiedt en kun je vrijwel direct de vruchten daarvan plukken.

Toetsenbord backspace

Korte en lange termijn SEA strategieën

In de basis volgt New Story twee SEA-strategieën: kortetermijn- en langetermijncampagnes. Bij kortlopende campagnes worden advertenties voor een bepaalde periode ingezet en gepauzeerd als de campagne afloopt. Dit is ideaal voor bedrijven die het water willen testen voordat ze de meer drastische stap zetten naar langdurige advertentiecampagnes. Bij langlopende campagnes heb je voorspellend inzicht opgebouwd en zet je voor langere periode betaalde advertenties in omdat je weet dat ze effectief zijn.

Twee soorten SEA
Naast Search Ads heb je ook Shopping Ads. Dat zijn specifieke advertenties met afbeeldingen voor webwinkels en e-commerce websites. Je ziet ze bovenaan de zoekresultaten verschijnen.
SEA is geen SEO
SEA richt zich op snel resultaat en omvat het plaatsen van betaalde advertenties in zoekmachines. SEO heeft een langere aanlooptijd nodig en is gericht op het optimaliseren van je website en inhoud om organisch hoger te ranken in de zoekresultaten - zonder hier direct voor te betalen.

Begin met zoekwoordenonderzoek 

Begin altijd met een zoekwoordenonderzoek voordat je advertenties in Google aanzet. Als je weet welke zoekwoorden je doelgroep gebruikt om jouw producten of diensten te vinden, kun je ervoor zorgen dat jouw Google ads voor de juiste mensen zichtbaar worden. 

Na het zoekwoorden onderzoek is het belangrijk om samen Key Performance Indicators (KPI's) vast te stellen. Dit geeft helderheid over wat er bereikt moet worden en waar de focus op moet liggen in de zoekwoord campagnes. We beheren en optimaliseren deze campagnes door bijvoorbeeld te analyseren of de zoekwoorden nog steeds goed presteren; of we niet teveel betalen per klik en of we de advertentieteksten nog kunnen verbeteren. Door deze analyses en inzichten kunnen we direct aanpassingen doorvoeren en ervoor zorgen dat de campagnes blijven presteren.

Hoe New Story impact vergroot 

Als je bedrijf groeit, kan het lastig zijn om alle marketingactiviteiten zelf te blijven doen. Als je er voor kiest om Search Engine Advertising in te zetten, dan wil je de impact ervan maximaliseren. Dat vraagt om veel meer dan alleen kennis van het advertentieplatform:

  • Strategie: die past bij jouw bedrijfsdoelstellingen en jouw doelgroep.
  • Effectieve zoekwoorden: die inspelen op zoekopdrachten van jouw klanten. 
  • Aantrekkelijke advertentieteksten: die opvallen in de zoekresultaten en aansluiten bij jouw merkidentiteit.
  • Duidelijke call-to-actions: die jouw doelgroep in beweging zetten.
  • Efficiënte landingspagina's: die doelgroepen verder brengen in de sales funnel.
  • Monitoring en optimalisatie: om campagnes en landingspagina's steeds te verbeteren.

Dit verlangt een cross-functioneel topteam dat op elkaar is ingespeeld. Bij New Story hebben we alle expertises in huis om ervoor te zorgen dat jouw Search Engine Advertising beter presteren. 

Rapportage Ads campagnes

Bij New Story testen en optimaliseren we voortdurend de effecten van search ads in Google en Bing en halen we alles uit je investering. Maandelijks rapporteren en analyseren we de belangrijke prestatie-indicatoren zoals kosten per klik (CPC), de conversies en de kosten per conversie (CPA), en eventueel de Return on Ads Spend (ROAS). Bij voorkeur maken we via een videocall samen een interpretatie van de data.

Google Partner en lid van DDA

New Story is Google Partner en lid van DDA (Dutch Digital Agencies).  Als onderdeel van het netwerk van toonaangevende digitale bureaus in Nederland, beschikken wij over bewezen expertise. Als klant mag je rekenen op professionele kwaliteit bij het realiseren van je online doelstellingen.

Starten met Search Ads in Google en Bing?

Dat kan sneller dan je denkt. Vaak al binnen een week. De eerste stap is een goed gesprek over jouw merk, je producten en services, en uiteraard je ambities. Neem contact op met Maryse Barnhoorn.

Wat kunnen wij voor je doen?

Vul onderstaand formulier in wanneer je graag meer informatie wil of even contact wil met New Story.

Bedankt dat je contact met ons opneemt! We reageren zo snel mogelijk op je bericht, meestal binnen één werkdag. Mocht je niets van ons horen, stuur dan gerust een vriendelijke herinnering naar hello@newstory.nl.
Oeps! Er ging iets fout bij het verwerken van het formulier.

Zelf aan de slag met SEO?

Download onze gratis whitepaper. We leggen je uit hoe je in 7 eenvoudige stappen ijzersterke SEO teksten kunt schrijven die zorgen voor meer verkeer, leads en sales.

Bedankt! De whitepaper wordt naar je verstuurd.
Oeps! Er ging iets fout bij het verwerken van het formulier.

Meer weten?
Neem contact op met:

Ga naar het overzicht van onze marketing services