Een introductie

Email marketing en marketing automation

Bij New Story maken we massa-communicatie persoonlijk met e-mail marketing en marketing automation. We zijn niet gebonden aan techniek en kunnen over het algemeen makkelijk op nieuwe tooling overstappen. MailChimp, Copernica, PipeDrive, Spotler, Microsoft Dynamics, HubSpot, Intercom en Campaign Monitor zijn voorbeelden van e-mail marketing (automation) tools die we regelmatig inzetten. E-mail marketing maakt persoonlijke en gerichte communicatie mogelijk en vergroten conversie.

Screenshot met mail app en notificaties

E-mail marketing

Het meest effectieve marketing instrument is nog altijd e-mail marketing. Het is een geweldige manier om mensen te bereiken en hen te informeren, inspireren of overtuigen om een bepaalde actie te ondernemen. Denk aan het kopen van een product, het aanmelden voor een nieuwsbrief of zelfs het bijwonen van een evenement. Een van de voordelen van e-mail marketing is dat het persoonlijk kan zijn. Je kunt namelijk specifieke doelgroepen aanspreken en hen voorzien van (voor hen) relevante informatie. Zo vergroot je de kans dat mensen geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt en daadwerkelijk actie ondernemen. Enkele tools waar we regelmatig mee werken:

  • MailChimp
  • Copernica
  • Spotler
  • ActiveCampaign
  • Campaign Monitor

Marketing automation

Wil je als bedrijf meer efficiëntie en persoonlijkheid toevoegen aan je marketingactiviteiten, dan is marketing automation iets waar je op wilt inzetten. Met uiteenlopende oplossingen kun je taken zoals e-mailmarketing, social media beheer en het genereren van leads automatiseren. Het voordeel hiervan is dat je niet alleen meer tijd overhoudt, maar ook gepersonaliseerde berichten kunt versturen naar een omvangrijke doelgroep. Met marketing automation ga je meer leads genereren en je verkoop stimuleren. Het is daarom een belangrijke strategie die veel bedrijven inzetten om hun marketingactiviteiten te optimaliseren. Enkele tools waar we regelmatig mee werken:

  • HubSpot
  • Microsoft Dynamics
  • Intercom
  • PipeDrive.

Onze aanpak

Klinkt misschien gek, maar het tool dat je inzet, is eigenlijk niet zo belangrijk. Het gaat erom dat een oplossing aansluit bij je business doelstellingen. Én dat je organisatie er mee kan leren lezen en schrijven. Het gaat er niet om wat er in zit, maar wat je eruit haalt. 

Of je nu een start-up hebt of een groot bedrijf runt, wij helpen je bij het opzetten en uitvoeren van een effectieve e-mail marketing en marketing automation strategie. Het kan zijn dat we je team trainen en klaarstomen op alles zelf te doen, maar als je wilt kunnen we je totaal ontzorgen of die extra resources leveren wanneer dat nodig is. 

Hoe New Story de impact van e-mail marketing vergroot

Als je bedrijf groeit, kan het lastig zijn om alle marketingactiviteiten zelf te blijven doen. Maar als je uitbesteed of je e-mail marketing en automation strategie op laat opzetten, dan wil je de impact ervan maximaliseren. Dat vraagt om veel meer dan kennis van de oplossingen die je inzet. 

  • Strategie: die past bij jouw bedrijfsdoelstellingen. 
  • Doelgroepgerichte oplossingen: dat inspeelt op de juiste interesses en behoefte van jouw ideale klant.
  • Consistent design: dat aansluit bij jouw merkidentiteit.
  • Duidelijke call-to-actions: die jouw doelgroep stimuleren om tot actie over te gaan.
  • Efficiënte funnels: die logisch zijn ingebed in je organisatie. 
  • Monitoring en optimalisatie: om campagnes en flows steeds te verbeteren.

Dit verlangt een cross-functioneel topteam dat op elkaar is ingespeeld. Bij New Story hebben we alle expertises in huis om ervoor te zorgen dat jouw e-mail marketing en marketing automation beter converteert.

Rapportage

Natuurlijk wil je weten of je e-mail campagnes en marketing automation werken en wat je kunt verbeteren. Daarom houden we bij New Story de prestaties van jouw campagnes nauwlettend in de gaten. We brengen de data samen en sturen je maandelijks een rapport. Zo'n rapport is de basis, maar uiteindelijk willen we steeds scherper aan de wind varen. Daarom vinden we het belangrijk om samen te bespreken wat er goed gaat en wat er beter kan. Dat kan via een videocall, maar als je liever langs komt voor een kop koffie, zijn we daar zeker niet op tegen! 

Starten met e-mail marketing en marketing automation

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op met Maryse Barnhoorn van New Story. Samen zorgen we voor een effectieve aanpak die jouw business verder brengt.

Bedankt! De whitepaper wordt naar je verstuurd.
Oeps! Er ging iets fout bij het verwerken van het formulier.

Meer weten?
Neem contact op met:

Ga naar het overzicht van onze marketing services