Een introductie

Google Display Ads

Google Display Ads zijn een type zoekmachine-advertenties, die in tegenstelling tot traditionele tekstuele advertenties visueel zijn opgezet. Ze gebruiken banners en andere visuals om prospects naar hun online aanbod te verleiden. Google Display campagnes kom je tegen op videosites, social media platforms, blogs, nieuwssites en andere websites die aangesloten zijn bij het Google Display Network van miljoenen websites.

Google Display Ads

Effectiviteit van Google display campagnes

Google Display Ads stelt je in staat om je doelgroep te targeten op basis van verschillende criteria, zoals demografie, interesses, affiniteiten en gedrag. Advertenties komen terecht bij hen die qua profiel het meeste interesse hebben in je producten of diensten. Vanwege het grote bereik kunnen Google Display campagnes vooral effectief zijn voor het genereren van naamsbekendheid, interesse voor producten of diensten of retargeting doeleinden.  

Soorten display advertenties 

Er zijn veel verschillende soorten Google Display Ads beschikbaar voor bedrijven. Statische of animerende banners in diverse formaten en advertenties met dynamische inhoud - dit zijn slechts enkele van de types die je online tegenkomt. New Story zoekt samen met je uit via welke advertentievorm je boodschap het best voor het voetlicht komt. Wat je ook nodig hebt, wij maken het voor je op de manier die bij jouw merk past. 

Hoe New Story impact vergroot 

Als je bedrijf groeit, kan het lastig zijn om alle marketingactiviteiten zelf te blijven doen. Als je er dan voor kiest om Google Display Ads in te zetten, dan wil je de impact ervan maximaliseren. Dat vraagt om veel meer dan alleen kennis van het advertentieplatform.

  • Strategie: die past bij jouw bedrijfsdoelstellingen en jouw doelgroep.
  • Doelgroepgerichte targeting: die inspeelt op interesses en behoeftes.
  • Aantrekkelijk design: dat opvalt en aansluit bij jouw merkidentiteit.
  • Duidelijke call-to-actions: die jouw doelgroep in beweging zetten.
  • Efficiënte landingspagina's: die jouw doelgroep verder begeleiden in het conversieproces.
  • Monitoring en optimalisatie: om campagnes en landingspagina's steeds te verbeteren.

Dit verlangt een cross-functioneel topteam dat op elkaar is ingespeeld. Bij New Story hebben we alle expertises in huis om ervoor te zorgen dat jouw Google Display Ads beter converteren. 

Rapportage

Bij New Story testen en optimaliseren we voortdurend de effecten van Google Display Ads en helpen we je het meeste uit je investering halen. Maandelijks rapporteren en analyseren we de belangrijke prestatie-indicatoren tav je Google Display Campagnes - zoals het aantal vertoningen, aantal clicks, kosten per klik (CPC), kosten per duizend vertoningen (CPM) en het totaal uitgegeven advertentiebudget. Bij voorkeur maken we via een video call samen een interpretatie van de data.

Google Partner en lid van DDA

New Storyg is Google Partner en lid van DDA (Dutch Digital Agencies).  Als onderdeel van het netwerk van toonaangevende digitale bureaus in Nederland, beschikken wij over bewezen expertise. Als klant mag je rekenen op professionele kwaliteit bij het realiseren van je online doelstellingen.

Starten met Google Display Ads 

Dat kan sneller dan je denkt. Vaak al binnen een week. De eerste stap is een goed gesprek over jouw merk, je producten en services, en uiteraard je ambities. Neem contact op met Maryse Barnhoorn.

Wat kunnen wij voor je doen?

Vul onderstaand formulier in wanneer je graag meer informatie wil of even contact wil met New Story.

Bedankt dat je contact met ons opneemt! We reageren zo snel mogelijk op je bericht, meestal binnen één werkdag. Mocht je niets van ons horen, stuur dan gerust een vriendelijke herinnering naar hello@newstory.nl.
Oeps! Er ging iets fout bij het verwerken van het formulier.

Zelf aan de slag met SEO?

Download onze gratis whitepaper. We leggen je uit hoe je in 7 eenvoudige stappen ijzersterke SEO teksten kunt schrijven die zorgen voor meer verkeer, leads en sales.

Bedankt! De whitepaper wordt naar je verstuurd.
Oeps! Er ging iets fout bij het verwerken van het formulier.

Meer weten?
Neem contact op met:

Ga naar het overzicht van onze marketing services