TK advocaten notarissen

Samen bouwen aan een digitale groeimotor

Een website bouwen lijkt eenvoudig, tot je multidisciplinair opereert met diverse doelstellingen en je je merkidentiteit wilt aanscherpen. Dan draait het om focus, creatie, tempo en eigenaarschap met meerdere stakeholders. De koers van TK is helder: groeien en daarbij zowel juridisch talent als klanten nog beter bedienen. Het advocaten- en notarissenkantoor heeft behoefte aan een platform dat informeert, overtuigt, versterkt en activeert. Vandaag en morgen.

scroll down indication image

Context

TK is een toonaangevend advocaten- en notarissenkantoor met meerdere vestigingen. De digitale ambities zijn groot, maar de bestaande website voldoet niet meer aan de eisen van moderne merkbeleving, gebruiksvriendelijkheid en schaalbaarheid. Er is behoefte aan een platform dat hun positionering niet alleen weerspiegelt, maar ook flexibel met hen kan meegroeien.

Teekens Karstens vernieuwde website

Met een sterk merkverhaal als basis en een brede groep betrokkenen uit de organisatie, ligt de grootste uitdaging bij alignment van betrokken stakeholders. Hoe zorg je dat iedereen vanuit dezelfde visie helpt bouwen aan één helder digitaal landschap? New Story heeft geholpen met het structureren van dat proces - van strategie tot executie - waarbij co-creatie en flexibiliteit cruciale succesfactoren zijn.

cms TK screenshot
front end nieuwe website TK

Oplossing

Gedeeld vertrekpunt als basis voor succes

Met een brede groep betrokkenen aan klantzijde zijn we het traject gestart met de alignment. Tijdens mapping-sessies brengen we merkstrategie, organisatiedoelen en digitale ambities samen. Zo ontstaat richting én draagvlak, nog vóór het eerste wireframe wordt getekend.

Keuze voor structuur: waarom waterval?

Hoewel co-creatie en flexibiliteit centraal staan bij de ontwikkeling, blijkt een gefaseerde watervalaanpak de juiste keuze. Door de drukbezette agenda’s van de stakeholders biedt deze aanpak rust, overzicht en grip. Eerst strategie, design en content - vervolgens de technische realisatie.

Co-creatie met ritme

Een goed plan valt of staat met uitvoering. Daarom hebben we in multidisciplinaire teams gewerkt waarin developers, designers, de klant en hun contentmakers samen optrekken. Dankzij vaste ritmes, korte lijnen en transparante communicatie ontstaat zo een prettige cadans die tempo én kwaliteit borgt. In de laatste fase van een dergelijk traject komt alles bij elkaar en intensiveert de samenwerking. Met oog voor detail denk je dan samen na over alle edge cases, zodat de site in elke onvoorziene situatie ook gebruiksvriendelijk en intuïtief blijft. Door elkaar goed aan te vullen, ontstaat zo een eindresultaat waar beide partijen trots op zijn.

Techniek en content in balans

We hebben de website ontwikkeld met behulp van Filament (Laravel). Een modern en flexibel Content Management Framework. Filament is in essentie een ‘admin panel builder’, waarmee je een platform volledig op maat kunt bouwen. Voor TK betekent dit maximale controle over content en beheer, gecombineerd met een schaalbare en snelle backend. Deze technische fundering zorgt ervoor dat zowel juridische specialisten als contentbeheerders intuïtief kunnen werken in een omgeving die meegroeit met hun ambities. De online huisstijl is in dit traject bovendien visueel verrijkt. Subtiele designkeuzes zorgen voor een modernere, onderscheidende uitstraling die het merk digitaal naar een hoger niveau tilt.

AI als versneller, niet als vervanger

In een tijd waarin AI steeds vaker ingezet wordt voor contentproductie, heeft TK gekozen voor een genuanceerde benadering. AI is ingezet als versneller bij content creatie, maar altijd zijn het de experts die de regie houden. Elke tekst op de site is inhoudelijk doordacht en afgestemd op het merkverhaal. De content is nu zorgvuldig, efficiënt, betrouwbaar, juridisch verantwoord en authentiek.

Resultaten

De nieuwe website van TK staat live en levert direct op: een schaalbaar platform dat eenvoudig te beheren is dankzij een gebruiksvriendelijk headless CMS. Het platform voelt niet alleen als een ‘nieuwe jas’, maar ook als een toekomstbestendige digitale groeimotor, een solide fundament voor verdere digitale groei. Minstens zo belangrijk: het platform biedt meer controle, iets wat zich in de komende periode steeds duidelijker in de praktijk zal laten zien. Positief is dat de eerste reacties vanuit de markt veelbelovend zijn.

We zijn trots op het eindresultaat en blij met onze keuze voor een product waarmee we duurzaam kunnen groeien. New Story heeft alle tijd genomen bij de advisering in de offertefase om ervoor te zorgen dat wij weloverwogen de keuze konden maken die bij ons past.”

Judith Loeffen - Communicatie Adviseur

Meer weten?
Neem contact op met: