The Knitwit Stable

Iedereen vol van wol

The Knitwit Stable is dol op wol! Dit purpose gedreven bedrijf streeft ernaar om een duurzaam voorbeeld te stellen voor de kledingindustrie en daarbuiten. Kunnen we een efficiënt en inspirerend online eco-systeem ontwikkelen dat bedrijven en merken motiveert om bij te dragen aan een eerlijkere mode-industrie?

scroll down indication image

Context

The Knitwit Stable heeft een visie over de duurzame mogelijkheden van Nederlands wol en laat zien dat ze hun woorden in daden omzetten. Ze geloven in transparante en duurzame wolbewerking, wat essentieel is om een eerlijkere mode-industrie op te bouwen.

Knitwit Stable: Doelgerichte mode (persoon met naturel uitelijk die pronkt met een pluizige grijze wollen trui)

Wanneer je hun website bezoekt, verwacht je in eerste instantie duurzame wollen kleding te zien. Hoewel The Knitwit Stable wel truien en mutsen maakt en verkoopt, richten ze zich vooral op het veranderen van de mentaliteit van de industrie en de grote spelers die daar een belangrijke rol in spelen. Om dit te bereiken, organiseert The Knitwit Stable voortdurend duurzame workshops voor professionals in de modebranche, waar iedereen welkom is, van studentenontwerpers tot ervaren ondernemers. Daarnaast biedt het bedrijf consultancydiensten aan grote ondernemingen om te helpen bij het transformeren van hun duurzaamheidsbeleid.

The Knitwit Stable beanie
The Knitwit Stable wol

Oplossing

Ontwerpen van een groeiversneller

We kregen de opdracht om de website van The Knitwit Stable te ontwerpen en te ontwikkelen. Waar de meeste bureaus zouden adviseren om voornamelijk de diensten te benadrukken, kozen wij ervoor om hun missie te versterken door de verbluffende productfotografie te laten zien. De kleuren, modellen en truien weerspiegelen allemaal de kracht van wol en de visie van The Knitwit Stable. Je kunt bijna de stof voelen met je vingertoppen.

Het ontwerp benadrukt de kwaliteit en geloofwaardigheid van het merk. Zonder het budget om te adverteren, speelt de website een cruciale rol bij het converteren van leads. We vinden dat het eerste bezoek meteen impact moet maken. Je moet begrijpen: The Knitwit Stable is écht.

Blijkbaar hebben we de juiste snaar geraakt. Met toenemende snelheid wint The Knitwit Stable terrein. Hun boodschap wordt gehoord en bekende kledingmerken zoals HUMANOID en Joe Merino hebben The Knitwit Stable gevraagd om productlijnen te ontwerpen. Het merk krijgt voortdurend nationale media-aandacht in kranten en tijdschriften en zelfs de financiële industrie is geïnteresseerd in samenwerking.

Om af te ronden

The Knitwit Stable laat zien hoe New Story een merk kan laten groeien met een solide strategie, ontwerp en ontwikkeling.

Resultaten

  • De collectie van The Knitwit Stable verkoopt goed! De website combineert e-commerce en branding op een subtiele manier. Om de e-commerce mogelijkheden verder te vergroten, hebben we de Facebook-webwinkel gekoppeld aan onze online shop. Elke geplaatste product wordt automatisch doorgestuurd, dus één inspanning verdubbelt de kansen.
  • Het aantal deelnemers aan de workshops neemt gestaag toe.
  • De inspirerende, doelgerichte presentatie ontgrendelt gratis publiciteit bij media in de modebranche, wat helpt bij het vergroten van de merkbekendheid.

Meer weten?
Neem contact op met: